Învăţământ
Școala de vară, o șansă la o vacanță activă pentru copiii defavorizați

Majoritatea elevilor așteaptă cu nerăbdare vacanța de vară. Unii știu deja la ce excursii și tabere vor participa, când se vor duce la bunici, își fac planuri cu prietenii și familia... Dar, există și o altă categorie, destul de numeroasă, pentru care vacanța înseamnă doar că nu au lecții și ...atât.

Este vorba de acei copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, lăsați în voia sorții, care provin din medii devaforizate și care, cel mai adesea, în lipsa unui sprijin real și a unei motivații puternice, sunt predispuși la abandonul școlar. Proiectul european Învățământ de calitate pentru viitorul copiilor noștri în județul Dolj, POCU/74/6/18/104980, vizează tocmai această categorie de elevi, pentru care vacanța de vară nu este chiar o vacanță. Pentru ei, Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE),  și Inspectoratul Școlar Județean Dolj în calitate de partener au conceput diverse activități socio-educative, împărțite pe categorii de vârstă, reunite sub denumirea de Educație de vară.  Workshop-urile Grădiniței de vară urmăresc interacțiunea dintre participanți și dezvoltarea socio-emoțională a copiilor prin jocuri simbolice și cântece, precum și prin explorarea naturii. În cadrul Școlii de vară, sunt dezvoltate diverse abilități, precum: socializarea, împărtășirea unor experiențe și cunoștințe, capacitatea de a analiza si sintetiza, cât și de a planifica și gândi strategic. Elevii sunt încurajați să  comunice, să aibă inițiativă, să-și dezvolte capacitatea de autocunoaștere, formarea și dezvoltarea spiritului de echipă. Și, poate cel mai important, tinerii vor fi stimulați să-și dezvolte nevoia de succes.

Tranziția școlară – impas sau succes?

În cadrul activității de consiliere prevăzute în proiectul european Învățământ de calitate pentru viitorul copiilor noștri în județul Dolj, elevii  sunt încurajați și motivați să vorbească despre ei înșiși. Folosind metoda Copacul emoţiilor, ajutându-se de frunze de hârtie viu colorate, tinerii își pot exprima spontan gânduri, emoții și sentimente. Metoda  este folosită la identificarea emoțiilor pozitive sau negative ale tinerilor aflați în etapa de tranziție școlară. Este o etapă importantă și necesară în evoluția lor, însă ce simt cu adevărat copiii despre această etapă? Ce își doresc ei? La Şcoala Profesională “Constantin Argetoianu”, Argetoaia, elevii de clasa a VIII-a aşteaptă cu încredere şi entuziasm următoarea etapă din viaţa lor. Însă, sunt neliniștiți la gândul că trebu¬ie să meargă într-un oraş nu foarte cunoscut. Ei își doresc să fie acceptaţi de către noii colegi şi să lege noi prietenii. În schimb, elevii de clasa a VIII-a de la Şcoala Gimnazială  Botoşeşti Paia, vor să studieze la un liceu din Craiova. Pentru ei, orașul înseamnă succesul. La întrebarea “De ce credeţi că nu o să reuşiţi sau nu o să vă descurcaţi la fel de bine ca şi până acum?”, elevii de clasa a IV-a de la unitățile școlare din Ghindeni, Teasc, Botoșești Paia, precum și de la Şcoala Gimnazială “Ion Creangă” din Craiova spun că sunt neîncrezători când se gândesc la materiile ce le vor fi predate şi la interacţiunea cu noii profesori. Din activitatea consilierilor a reieșit că elevii aflați în tranziție școlară au nevoie de sprijin pentru a învăța cum să se adapteze, să abordeze noile etape din viața lor, să transforme îndoilelile și neliniștile în succes. Aceștia au nevoie de empatie, dar și să înțeleagă ce înseamnă această noțiune nouă și ce rol are în relaționarea cu cei din jur.

 

Care sunt majusculele din cuvântul : LupaMea?
Declaraţia zilei

"Este o dată pe care clubul a avansat-o, este dorința lor. Să nu uităm că au mai fost date, și cu 29, și cu 24, și cu 25, dar nu sunt o certitudine" - Mihail Genoiu, primarul Craiovei 

© Copyright 2008 - 2019 Lupa. Toate drepturile rezervate.