Actualitate
Noi reguli de taxare și colectare a gunoiul

Reprezentanții Consiliului Județean Dolj și cei ai ADI Eco Dolj continuă întâlnirile cu primarii din județ pentru a discuta probleme legate de costul colectării deșeurilor, creșterea capacității de reciclare sau implementarea unui sistem hibrid de taxare.  După ce, anul trecut, doljenii s-au plâns că plătesc prea mult pentru colectarea deșeurilor menajere, în acest an, mașinile de gunoi vor fi dotate cu cântare electronice iar oamenii vor fi taxați în funcție de cantitatea aruncată.

Noile reguli vor intra în vigoare după ce se va încheia etapa de consultare cu edilii din cele 111 unități administrativ-teritoriale din județ.  Mai multe pubele, reguli clare sau costuri mai mici. Asta și-au dorit majoritatea primarilor care au participat ieri și astăzi la dezbaterile organizate la Prefectura Dolj.  

“Nu sunt suficiente pubele în localități să le dăm la toți cetățenii. Am reglementat aspectele acestea care au legătură cu igienizarea localităților și considerăm că oportunitatea acestei ședințe este constructivă, vor avea de câștigat și localitățile și oamenii”, a declarat primarul comunei Gighera, Florin Neacșu.

Reprezentanții ADI  EcoDolj au menționat că sistemul de taxare își propune să se alinieze la cerințele europene, iar reciclarea este un aspect deloc de neglijat.  

Adela  Plăcintescu, director A.D.I. ECODOLJ, a precizat că de-a lungul discuțiilor au apărut o serie de probleme ridicate, cum ar fi valoarea facturilor ridicate pentru serviciul de salubrizare. Aceasta a explicat cauzele care au determinat creșterile, respectiv implementarea pentru fiecare gospodărie să plătească pentru cât aruncă.

Noul sistem de taxare va fi introdus chiar anul acesta, iar cine va depăși cantitatea de gunoi stabilita, va plăti în plus.  Prin acest procedeu, reprezentanții Consiliul Judetean Dolj își propun să mărească volumul de colectare a gunoaielor menajere și de încasare a taxelor.

 

“Azi și ieri, ne-am întâlnit cu câte 20 de primari, pe rând, a fost o discuție constructivă, prin care am căutat soluții. Este un an de zile de când am delegat acest serviciu public către o firmă. Am încercat să aflăm de la fiecare localitate, părțile bune, mai puțin bune, pentru a putea eficientiza acest sistem în vederea creșterii gradului de colectare și ne dorim, de asemenea, să putem remedia în acest timp toate sincopele. Am găsit soluții, puncte bune și vom lua și hotărâri în funcție de părerea tuturor celor implicați.

Astfel, trecem la un sistem în care fiecare localitate plătește exact cât gunoi produce. Până acum s-a calculat în funcție de numărul de locuitori. Acum, cât gunoi produci, atât plătești. Vom solicita și părerea Ministerul Mediului, cu privire la o cantitate medie admisă, iar cine depășește să fie taxat suplimentar. Noi, în tot acest timp vom continua campania de conștientizare. Vom încerca în acest an să dăm drumul la cele cinci stații de sortare din județ, plus cea de la Mofleni”, a explicat președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile.

Autoritățile doljene planuiesc și creșterea capacității de reciclare după ce Uniunea Europeană a anunțat că România riscă amenzi usturătoare dacă nu va rezolva problema gropilor de gunoi.  


Anul trecut, de exemplu, în luna ianuarie, primăria din Mischii a plătit aproximativ 16.500 de lei pentru 20 de tone de deșeuri. Tot în cadrul dezbaterilor, unii primari din Dolj au solicitat și amenajarea unei gropi de gunoi exclusiv pentru comune.  

La ce ora se bea ceaiul de la ora 5?
Declaraţia zilei

Primăria Craiova a anunțat într-o postare pe Facebook că Poliția Locală a identificat șoferul care a mers cu mașina câțiva zeci de metri pe trotuar, joi, 11 februarie. Dacă în postarea inițială se spunea că oamenii legii au amendat șoferul și i-au ridicat mașina, ulterior reprezentanții Primăriei au revenit și au precizat că autoturismul șoferului a fost ridicat pentru că a parcat neregulamentar, fără legătură cu incidentul din ziua anterioară.

© Copyright 2008 - 2021 Lupa. Toate drepturile rezervate.