Actualitate
Drumul expres Craiova-Pitești, fără șanse reale de finalizare la timp

Mult discutatul proiect al drumului expres Craiova-Pitești este din nou în centrul atenției, după ce reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au vizitat șantierul secțiunii pe care se lucrează. Specialiștii spun că șansele ca lucrările să fie finalizate la timp sunt unele teoretice, fiind identificate o serie de probleme care nu au fost prevăzute la studiul de fezabilitate din anul 2008.

Deși lucrările la tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitești au fost inaugurate atât de guvernarea PSD, în mai 2019, cât și de liberali, în frunte cu premierul Orban, în noiembrie același an, se pare că șansele ca termenul contractual de finalizare să fie respectat sunt doar teoretice. 

Lotul Craiova-Balș (17,7 km) este executat de italienii de la Tirrena Scavi pentru 358 milioane RON, termenul contractual de finalizare fiind sfârșitul lui 2021, fără șanse reale de a fi respectat. Lucrările au început târziu în 2019 și au ajuns la aproximativ 7% stadiu fizic.

 

"Sunt atacați doar 7 km, restul fiind blocați de sondele Transgaz neidentificate la studiul de fezabilitate din 2008, impunându-se o modificare a traseului. Deși antreprenorul italian a avut probleme financiare, se pare că situația s-a îmbunătățit semnificativ, crescând și mobilizarea în ultimele săptămâni.

Segmentul Balș-Slatina (39,85 km) este construit de UMB cu 1,45 miliarde RON, fiind împărțit în două loturi (Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km). Lucrările au debutat în ianuarie 2020 și au ajuns la peste 20% progres fizic pe primul sector și 15% pe cel de-al doilea.

Și aici avem un termen contractual de finalizare la sfârșit de 2021, având doar șanse teoretice de a fi respectat, chiar dacă blocajele birocratice sunt mai puține și ritmul de execuție este foarte bun.

UMB a mobilizat în total mai bine de 700 de muncitori. Se muncește intens la coloanele forate ale viitorului pod peste Olt de la Slatina (1,7 km lungime), la elevațiile numeroaselor structuri, la nodurile rutiere, săpături și umpluturi. Probabil că în această vară vom vedea asfalt pe suprafețe întinse.

Există o serie de utilități de relocat și imobile neeliberate de către proprietarii care nu și-au primit banii cuveniți. O problemă majoră este la Slatina Nord-Est unde conexiunea cu DN65 se află pe tronsonul 3 aflat încă în licitație.

Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să implementeze în mod proactiv o descărcare temporară a traficului în acest punct, astfel încât să nu avem și primul muzeu de drum expres (Centura Slatina) după faimoasele exemple de autostrăzi terminate și nefolosite.

De asemenea, cerem CNAIR să se implice mai intens în rezolvarea ultimelor exproprieri și a relocărilor de utilități, dar și să încheie licitațiile pentru tronsoanele 3 și 4 de la Slatina până la Pitești", spun reprezentanții Pro Infrastructura. 

 

Cât face 2+34?
Declaraţia zilei

„Clar, cartele electronice RAT nu vor fi disponibile la toate punctele din Craiova pentru că, de exemplu, în unele zone, ni se sparge toneta și de două ori pe seară.  Vor fi disponibile în zonele centrale, cu trafic, ca să ne protejăm și noi”- Sorin Manda, City Manager. 

© Copyright 2008 - 2020 Lupa. Toate drepturile rezervate.